Om meg

torsdag 4. juli 2013

Alvekjole til Anna

Fra samme bok (Handmade)som forrige innlegg, fant jeg oppskrift og mønster på Alvekjole. Kjolen er sydd i stretch velour slik at den er myk og god. Hetta fora jeg med litt restestoff av bomullsjersey med uglemotiv. Samme uglemotivet har jeg klippa ut og sydd fast på kjolen både foran og bak. Anna ville nemlig ha uglekjole! Den ble nå litt i største laget til Anna, men bedre det enn omvendt. :-)


Tvillingbror Ole vil også være med på bildet... nå ble det ikke kjole til han da, men en hals :-)



Multeblomster
Ha en super dag!
Kjersti :-)

3 kommentarer:

  1. Kjekt at den fine kjolen er litt stor så varer den ei stund! De små vokser jo som slyngplanter...

    Fortsatt god sommer!

    Klem

    SvarSlett
  2. Så koselig å se at mønsteret jeg laget falt i smak!! :)
    Kjempefin kjole og nydelige barn. :)

    Ha en fin dag videre!
    Klem fra mo9ca Design.

    SvarSlett
  3. Tusen takk for det :-) Er superstolt over at jeg klarte å sy den! Til og med med for i hetta! :-) Du har laget et supert mønster, Monica! Og instruksjonene i boka var lette å følge for en nybegynner som meg :-)Det blir nok flere etterhvert i andre farger :-)
    Kjersti

    SvarSlett