Om meg

fredag 2. november 2012

Ragnhild sin luhkka


Min vakre, fine nabo, Ragnhild, i ny luhkka. Denne luhkkaen var litt gøy å sy. Ragnhild visste nøyaktig hvordan den skulle være, både med farger og pels på kragen .Sånn for ordens skyld nevner jeg at det er fuskepels det her er snakk om. (Vil nødig ha noen sinte "dyrevernere" her på døra med spraylakk....:-))


I rettferdighetens navn bør jeg jo også nevne at det ikke er jeg som har vært fotograf, men venninna til Ragnhild. Syns hun har vært flink! 
Men luhkkaen, den har jeg sydd :-)

Ha ei trivelig helg!
Kjersti :-)

14 kommentarer:

  1. Nydelige Ragnhild i den kjempefine luhkkaen! Så fint du syr! Jeg er datter av to skreddere og skjønner meg på sånt. Vakre bilder! Vinter, fin luhkka, fin dame og flink fotograf. Det må bare bli bra.

    Ønsker deg ei strålende fin helg!

    Klem fra Ingunn som takker for fin kommentar.

    SvarSlett
  2. Nydelig luhkka, herlige fargesammensetting :) fortsatt god helg :)

    SvarSlett
  3. Tusen <3 - lig takk, begge to :-) Arti med så gode tilbakemeldinger :-)

    SvarSlett
  4. Så flott en luhkka. Likte den fine pelskanten på hetten. Jeg har så lyst til å sy meg en luhkka selv, men finner ikke mønster. Kanskje har du ett tips til meg.
    Ønsker deg en fin søndag videre.
    Klem fra meg

    SvarSlett
  5. Så artig med bloggen :)! Tusen takk igjen for den flotte luhkkaen, bruke den masse. -naboen ;)

    SvarSlett
  6. Takker og bukker :-) Ann-Jorun; luhkkamønster kan du bestille på nettbutikken til Inka design (i Karasjok) eller på Maritex Gavvpi (i kauto). Tror ikke de koster så mye :-)
    Og Ragnhild: Æ ser dæ jo støtt og stadig med luhkkaen ;-) E bare kjempeglad at du ble så fornøyd :-)Og d e æ som ska takke! Du fixa jo telefonen min:-)

    SvarSlett
  7. For en nydelig luhkka! Syr du på bestilling?

    Hilsen Heidi

    SvarSlett
  8. Tusen takk, Heidi! Ja, jeg syr på bestilling :-)

    SvarSlett
  9. Hei. Lurte på om du visste om det finnes noen oppskrifter på nettet? Jeg har akkurat begynt å lære meg med litt strikking og slikt (akkurat ferdi med min første ullgenser :-D ).. Tenkte derfor at det hadde vært kult å sy sin egen luhkka som mitt neste prosjekt! :-)
    Håper du kan hjelpe meg.

    Hilsen Lise (jente 18) :-)

    SvarSlett
  10. Denne var utrolig nydelig �� syr også luhkka nå og tror jeg har fått dilla :-D

    SvarSlett
  11. Marita Aleksandersen26. april 2017 kl. 08:01

    Hei. Kjempefin luhkka☺ Lurer på hvor du får tak i slik pelskant?

    SvarSlett
  12. Hei. Hva koster en Luhkka hvis du skal sy?

    SvarSlett
  13. Hello! I am looking for patterns to sew a luhkka and a salami hat (savska); but I live in France and it is difficult to find some. Would you please help me to know where I can find them? Congrats for your luhkka! I love it! :) Anne-Claire

    SvarSlett
  14. I love your Luhkka I wonder if you can help me, I'm looking for a pattern or someone that sell them. MVH Ulrika

    SvarSlett