Om meg

torsdag 22. mars 2012

Votter fra Kautokeino

Endelig ferdig med vottene mine! Mønsteret fant jeg faktisk på nett da jeg googlet "samiske votter". Egentlig skulle kruset strikkes i tvebandstrikk, men det kan jeg ikke, tok derfor en liten vrangbord i rødt.... Jeg har nok brukt litt for tykt garn + litt for tykke pinner, men jeg kan tenke meg at Raumas finullgarn passer til oppskrifta. Jeg måtte kutte ut en mønsterbord fordi vottene ble veldig lange.


Det ga litt mersmak å strikke slike votter, så i dag bestilte jeg boka jeg har gått å ønsket meg lenge.... Nemlig denne, full av mønster og oppskrifter. Gleder meg til å få den i posten :-D


Ha en toppers torsdag folkens!
Kjersti

7 kommentarer:

  1. Kjempefine votter! Morsomt å strikke med flere farger. Skjønner godt det er fristende å gå i gang med flere par.

    Ha en fin torsdagskveld!

    SvarSlett
  2. Så flotte votter Kjersti :) :) Har også hatt lyst å strikke slike - men har for mye annet å gjøre framover til mai ;)

    SvarSlett
  3. Kjempe fine votter:) Bruker å låne den boka på bibloteket med gjevne mellom rom, er så masse fint i den:) Ønsker deg en god helg:)

    SvarSlett
  4. Ååå, så mye fint du lager....og får tid til :))
    Arti' å lese bloggen din! Skal jammen følge med framover:)
    No e det jammen mæ snart helg, så god påske til dæ og dine!!

    SvarSlett
  5. Takk for hyggelige kommentarer! Blir nok mindre tid til strikking og sying fremover nå. Har jo også konfirmant i mai og mye som skal ordnes til den store dagen, både av bekledning og mat. Ha en flott kveld dokker! :-)

    SvarSlett
  6. Nydelige votter - du lager så masse fint :-))

    SvarSlett
  7. Tusen takk for det Dagfrid:-) Du lager jo de nydeligste kjoler:-)

    SvarSlett